Polecane lektury
- Ball S. J. (1994) Foucault i edukacja. Dyscypliny i wiedza, Kraków, IMPULS.
- Bloom A. (1997) Umysł zamknięty. O tym, jak amerykańskie szkolnictwo wyższe zawiodło demokrację i zubożyło dusze dzisiejszych studentów, Poznań, Wyd. Zysk i S-ka.
- Boroń A. (1995) Życie na pograniczu: problemy kształtowania się współczesnej tożsamości żydowskiej, (w:) Różnica, tożsamość, edukacja. Szkice z pogranicza, T. Szkudlarek (red.), Kraków, IMPULS.
- Melosik Z. (1993) Postmodernizm i edukacja, „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 1.
- Melosik Z. (1995) Postmodernistyczne kontrowersje wokół edukacji, Poznań-Toruń, Wyd. Edytor.
- Melosik Z., Szkudlarek T. (1998) Kultura, tożsamość i edukacja. Migotanie znaczeń, Kraków, IMPULS.
- Nieobecne dyskursy, część I, II, III, Z. Kwieciński (red.), Toruń 1991, 1992, 1993, Wyd. UMK.
- Odmiany myślenia o edukacji (1995) J. Rutkowiak (red.), Kraków, IMPULS.
- Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach (1993) Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Warszawa, IBE.
- Szkudlarek T. (1993) Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu, Kraków, IMPULS.
- Witkowski L. (1998) Edukacja wobec sporów o (po)nowoczesność, Warszawa, IBE.