Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
| Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź
|
---|
Jakie dwa wielkie prądy umysłowe wyznaczyły podstawy nowoczesnej pedagogiki europejskiej?
| 416 |
Jakie są dwie możliwe odmiany „klasycznego rdzenia pedagogiki” i czym się one charakteryzują? Jakie podobieństwa i różnice występują w obu sposobach myślenia?
| 415-416 |
Jakie rodzaje misji można wyróżnić w ramach kolonizacji? Na czym one polegają?
| 416 |
Do czego doprowadził opór stawiany zachodnim systemom wartości?
| 417 |
Jakie skutki wywołuje obecność przedstawicieli odmiennych kultur w metropoliach Zachodu?
| 417 |
Jakie są podstawowe wyznaczniki działań edukacyjnych podejmowanych w zakresie relacji pomiędzy odrębnymi kulturami?
| 418 |
Na co są nastawione poszczególne orientacje w edukacji międzykulturowej? Które z nich są bardziej właściwe dla współczesnych projektów takiej edukacji?
| 418 |
Jak rozumiana jest edukacja międzykulturowa?
| 419, 422 |
Czym różni się edukacja międzykulturowa od edukacji wielokulturowej?
| 419 |
Jaki był główny cel kształcenia wielokulturowego sformułowany przez American Association of Colleges for Teacher Education (stowarzyszenie kolegiów nauczycielskich)? Jakie działania zasugerowano dla osiągnięcia tak sformułowanego celu?
| 419-422 |
Co głosi nowa wersja starego amerykańskiego mitu „tygla kulturowego”?
| 420 |
Jak American Association of College Teacher Educators określa edukację wielokulturową?
| 420-421 |
Na jakiej podstawie ma być kształtowana wspólna europejska tożsamość według Komisji Europejskiej?
| 421 |
Do czego powinna zmierzać edukacja, według dyrektywy Komisji Europejskiej z 1988 roku?
| 421 |
Jakie są polskie doświadczenia w zakresie edukacji międzykulturowej?
| 422-423 |
Czego dotyczą kontrowersje wokół edukacji międzykulturowej?
| 423-424 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk