Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
| Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Kto jest twórcą pedagogiki waldorfskiej? Jakie najważniejsze fakty można wyróżnić w życiorysie twórcy tej pedagogiki?
| 293-295 |
Gdzie i kiedy powstała pierwsza szkoła typu Waldorf? Jaki miała charakter i z czyjej inicjatywy ją utworzono?
| 295-298 |
Do jakich założeń odwoływał się R. Steiner tworząc szkołę typu Waldorf? Czy założenia te zachowują swą aktualność współcześnie?
| 296-297 |
Kiedy powstała pierwsza szkoła typu Waldorf w Polsce?
| 296-297 |
Jakie okresy w życiu człowieka następujących po sobie „narodzin” wraz z rozwijającymi się ciałami lub powłokami wyróżnił R. Steiner?
| 298-300 |
Jakie zadania przypisuje wychowawcy pedagogika waldorfska?
| 303-304 |
Jakie wskazania dla wychowania okultystycznego można wyróżnić?
| 300-301 |
Jakie konsekwencje dla organizacji szkoły typu Waldorf wynikają z przyjęcia założenia, że cały proces kształcenia i wychowania musi odpowiadać naturalnemu rytmowi: czuwania i snu, zapamiętywania i zapominania?
| 302 |
Jakie zarzuty są formułowane pod adresem pedagogiki steinerowskiej w Polsce?
| 305-306 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk