Polecane lektury
- Drynda D. (2000) Geneza Nowego Wychowania w Polsce, (w:) Galicja i jej dziedzictwo, C. Majorek, A. Meissnera (red.), Rzeszów, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego.
- Gutek G. (2003) Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, Gdańsk, GWP.
- Kant I. (1999) O pedagogice, Łódź, Wyd. Dajas.
- Kościelniak M. (2004) Zrozumieć Rogersa: studium koncepcji pedagogicznych Carla R. Rogersa, Kraków, IMPULS.
- Kunowski S.(2000) Podstawy współczesnej pedagogiki, Warszawa, Wyd. Salezjańskie.
- Myśliciele o wychowaniu (1996) Cz. Kupisiewicz, I. Wojnar (red.), Warszawa, BGW.
- Nawroczyński B. (1987) Dzieła wybrane, WSiP.
- Okoń W. (1997) Dziesięć szkół alternatywnych, Warszawa, WSiP.
- Sobczak J. (1998) „Nowe Wychowanie” w polskiej pedagogice okresu Drugiej Rzeczypospolitej 1918-1939, Bydgoszcz, Wyd. WSP.
- Sośnicki K. (1967) Rozwój pedagogiki zachodniej na przełomie XIX i XX wieku, Warszawa, NK.
- Stachowski R. (2000) Historia współczesnej myśli psychologicznej. Od Wundta do czasów najnowszych, Warszawa Wyd. SCHOLAR.
- Wołoszyn S. (1995) Nowe wychowanie i współczesne alternatywy wychowawcze jako inspiracje dla praktyki edukacyjnej, (w:) Odmiany myślenia o edukacji, J. Rutkowiak (red.), Kraków, IMPULS.
- Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej tom 3 (1998) Kielce, Dom Wydawniczy Strzelec.