Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
| Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Do czego zmierzał ruch Nowego Wychowania według D. Dryndy?
| 278 |
Co stanowi jakościowy wyróżnik Nowego Wychowania?
| 278-279 |
Jakie wielkie nurty wpłynęły na rozwój Nowego Wychowania?
| 279 |
Gdzie rozwijała się pedagogika Nowego Wychowania, jaki był okres jej trwania oraz jakie warianty jej nazwy funkcjonowały w poszczególnych krajach europejskich, jakie w Stanach Zjednoczonych, a jakie w Rosji?
| 281-282 |
Czego dotyczyła krytyka szkoły tradycyjnej?
| 282-283 |
Co było istotą wychowania według Nowego Wychowania?
| 285 |
Jak definiował kształcenie E. Spranger?
| 285-286 |
Jakie były główne idee Nowego Wychowania?
| 286-289 |
W czym wyrażała się dychotomiczność pedagogiki Nowego Wychowania?
| 287-288 |
Jakie podstawowe linie rozwojowe pedagogiki Nowego Wychowania ustalił B. Nawroczyński?
| 289 |
Kiedy powstała Międzynarodowa Liga Nowego Wychowania i jaki był jej główny cel?
| 289 |
Jakie odmiany „nowej szkoły” można wyróżnić?
| 290 |
Jakie najważniejsze zasady Nowego Wychowania sformułował A. Ferrièr?
| 289-291 |
Jakie idee i zasady pedagogiki Nowego Wychowania spotkały się z krytyką? Co zarzucano temu ruchowi?
| 290-292 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk