Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?

Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź
Gdzie i kiedy powstała pedagogika kultury?221
Czyje idee filozoficzne bezpośrednio i pośrednio wpłynęły na powstanie pedagogiki kultury?221
Kto był przedstawicielem pedagogiki kultury w Niemczech?221
Dlaczego pedagogika odwołująca się do metodologii W. Diltheya nazywana jest pedagogiką ludzkiej duchowości?221
Jaką rolę pełniła pedagogika kultury w Niemczech do lat 60 XX wieku?222
Jakie koncepcje pedagogiki kultury wyróżniamy współcześnie?222
Jaką istotną analogię zauważamy przy ujęciu edukacji w kategoriach hermeneutycznych?222
Kiedy podjęta problematyka kulturowego wymiaru edukacji?222-223
Kto jest autorem cytatu: „Przez ducha będziemy [...] rozumieli żywą, zdrową i twórczą kulturę, oglądaną od strony celów ludzkich. A życie duchowe jest dla nas życiem tak pojętej kultury”? Jakiej skrajności uniknął autor tego cytatu?222-223
Jaki pogląd na relację pomiędzy teorią i praktyką reprezentował Fiedrich D.E. Schleiermacher, jaką ważną przesłankę filozoficzną zawdzięcza mu pedagogika kultury?223-224
Co zawiera koncepcja filozofii życia stworzona przez W. Diltheya?224-225
Co stanowi jedną z podstawowych funkcji życia ludzkiego według W. Diltheya?225-226
Na czym polega triada: (prze-)życie – obiektywna ekspresja – rozumienie?226
Jakie zadania pedagogiki kultury można wyróżnić?227
Jak rozumiane jest wychowanie w pedagogice kultury?227-228
Na czym polega warstwicowa koncepcja wychowania zaproponowana przez S. Hessena?228
Jakie wartości absolutne, stanowiące zwieńczenie hierarchii wartości, istnieją według pedagogów kultury?228
Jakie typy osobowości wyróżnił E. Spranger, jakim wartościom są one podporządkowane?228
Jak ujmowana jest współczesna pedagogika kultury?229
Do czego odwołuje się współczesna pedagogika kultury, rozumiana jako nauka hermeneutyczna?229
Jakie zarzuty wysuwa się pod adresem pedagogiki kultury?230
Jak współcześnie opisuje się pedagogikę kultury?231
Jakimi osiągnięciami charakteryzuje się współczesna pedagogika kultury?231

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88