Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? | Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Gdzie i kiedy powstała pedagogika kultury? | 221 |
Czyje idee filozoficzne bezpośrednio i pośrednio wpłynęły na powstanie pedagogiki kultury? | 221 |
Kto był przedstawicielem pedagogiki kultury w Niemczech? | 221 |
Dlaczego pedagogika odwołująca się do metodologii W. Diltheya nazywana jest pedagogiką ludzkiej duchowości? | 221 |
Jaką rolę pełniła pedagogika kultury w Niemczech do lat 60 XX wieku? | 222 |
Jakie koncepcje pedagogiki kultury wyróżniamy współcześnie? | 222 |
Jaką istotną analogię zauważamy przy ujęciu edukacji w kategoriach hermeneutycznych? | 222 |
Kiedy podjęta problematyka kulturowego wymiaru edukacji? | 222-223 |
Kto jest autorem cytatu: „Przez ducha będziemy [...] rozumieli żywą, zdrową i twórczą kulturę, oglądaną od strony celów ludzkich. A życie duchowe jest dla nas życiem tak pojętej kultury”? Jakiej skrajności uniknął autor tego cytatu? | 222-223 |
Jaki pogląd na relację pomiędzy teorią i praktyką reprezentował Fiedrich D.E. Schleiermacher, jaką ważną przesłankę filozoficzną zawdzięcza mu pedagogika kultury? | 223-224 |
Co zawiera koncepcja filozofii życia stworzona przez W. Diltheya? | 224-225 |
Co stanowi jedną z podstawowych funkcji życia ludzkiego według W. Diltheya? | 225-226 |
Na czym polega triada: (prze-)życie – obiektywna ekspresja – rozumienie? | 226 |
Jakie zadania pedagogiki kultury można wyróżnić? | 227 |
Jak rozumiane jest wychowanie w pedagogice kultury? | 227-228 |
Na czym polega warstwicowa koncepcja wychowania zaproponowana przez S. Hessena? | 228 |
Jakie wartości absolutne, stanowiące zwieńczenie hierarchii wartości, istnieją według pedagogów kultury? | 228 |
Jakie typy osobowości wyróżnił E. Spranger, jakim wartościom są one podporządkowane? | 228 |
Jak ujmowana jest współczesna pedagogika kultury? | 229 |
Do czego odwołuje się współczesna pedagogika kultury, rozumiana jako nauka hermeneutyczna? | 229 |
Jakie zarzuty wysuwa się pod adresem pedagogiki kultury? | 230 |
Jak współcześnie opisuje się pedagogikę kultury? | 231 |
Jakimi osiągnięciami charakteryzuje się współczesna pedagogika kultury? | 231 |