Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
| Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Jaki charakter miała kultura duchowa społeczeństw pierwotnych?
| 80 |
Skąd biorą początek wielkie współczesne cywilizacje światowe: wschodnie (azjatyckie) i zachodnie (europejskie)?
| 80 |
Jak wyglądało wychowanie w cywilizacjach wschodnich?
| 80 |
Z jakiego okresu pochodzą świadectwa o organizacji szkół w patriarchalnych i feudalnych Chinach?
| 81 |
Przez kogo zostały skodyfikowane oblicze szkolnictwa i treści wychowania w starożytnych Chinach, co kodyfikator zaliczał do naczelnych idei i ideałów?
| 81 |
Czym różniły się konfucjanizm i taoizm?
| 81-82 |
W jaki sposób pojmowano wykształcenie w starożytnych Chinach?
| 82 |
Na jakie warstwy (kasty) dzielił ludność ustrój społeczny starożytnych Indii?
| 82-83 |
Jaki charakter miała kultura duchowa starożytnych Indii, za pomocą jakich dzieł była ona wyrażana?
| 83 |
Jaką rolę w życiu Hindusów odegrał buddyzm? Jakie prawdy głosił?
| 83-84 |
Co było celem wychowania według buddyzmu?
| 84 |
Co wiemy na temat edukacji w kulturach Sumerów i Asyryjczyków?
| 84-85 |
Jaki charakter miała edukacja w starożytnym Egipcie?
| 85 |
Jakie charakterystyczne cechy miało wychowanie u starożytnych Żydów?
| 86 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk