Zagadnienia do dyskusji

  1. Według Zygmunta Mysłakowskiego wychowanie ma do spełnienia dwie funkcje: adaptacyjną i rekonstrukcyjną. Czy funkcje te wyczerpują całość zabiegów wychowawczych? Jaką (jakie) funkcję (funkcje) może jeszcze pełnić wychowanie?
  2. Dlaczego cechą wyróżniającą teorię wychowania uprawianą w orientacji normatywno-ideologicznej jest jej ścisły związek z ideologią (w PRL-u była to ideologia socjalistyczna)?
  3. Jakie zarzuty można sformułować pod adresem orientacji psychologicznej w teorii wychowania?
  4. Jakie niebezpieczeństwa kryją się za pojmowaniem wychowania jako celowej działalności, w której jeden człowiek stara się zmienić innego człowieka?
  5. Czy uzasadnione jest wyróżnianie orientacji eklektycznej w teorii wychowania? Jakie inne jeszcze orientacje można wyróżnić?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88