Polecane lektury
- Brzezińska A. (2000) Społeczna psychologia rozwoju, Warszawa, WN Scholar.
- Cohen L., Manion L., Morrison K. (1999) Wprowadzenie do nauczania, Poznań, Wyd. Zysk i S-ka.
- Faure E. i in. (1975) Uczyć się, aby być, Warszawa, PWN.
- Filipiak E. (2002) Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Bydgoszcz, Wyd. AB.
- Gołębniak B. D., Teusz G. (1999) Edukacja poprzez język. O całościowym uczeniu się, Warszawa, Wyd. CODN.
- Illich J. (1976) Społeczeństwo bez szkoły, Warszawa, PIW.
- Janowski A. (2002) Pedagogika praktyczna. Zarys problematyki, zdrowy rozsądek, wyniki badań, Warszawa, Wyd. Fraszka Edukacyjna.
- Klus-Stańska D. (2000) Konstruowanie wiedzy w szkole, Olsztyn, Wyd. UW-M.
- Kwiecinski Z. (2000) Tropy-ślady-próby. Studia i szkice z pedagogii pogranicza, Poznań-Olsztyn, Wyd. EDYTOR.
- Neill A. S. (1994) Nowa Summerhill, tłum. M. Duch, Poznań, Wyd. Zysk i S-ka.
- Ornstein A. C., Hunkins F. P. (1998), Program szkolny. Założenia, zasady, problematyka, tłum. K. Kruszewski, Warszawa, WSiP.
- Stemplewska-Żakowicz K. (1996) Osobiste doświadczenie a przekaz społeczny. O dwóch czynnikach rozwoju poznawczego, Wrocław, FNP.
- Szkice z teorii i praktyki zmiany oświatowej (2001) E. Potulicka (red.), Poznań, Wyd. Eruditus.
- Tuohy D. (2002) Dusza szkoły. O tym, co sprzyja zmianie i rozwojowi, Warszawa, WN PWN.
- Uczenie metodą projektów (2002) B. D. Gołębniak (red.), Warszawa, WSiP.
- Walter D. F., Soltis J. F. (2000) Program i cele kształcenia, tłum. K. Kruszewski, Warszawa, WSiP.
- Wragg E. C. (1999) Trzy wymiary programu, Warszawa, WSiP.
- Zielińska-Kostyło H. (2005) Rekonstrukcjonistyczne koncepcje zmiany społecznej poprzez edukację. Antropologia pedagogiczna Theodore’a Bramelda, Toruń, Wyd. UMK.