Polecane lektury
- Barnes D. (1988) Nauczyciel i uczniowie. Od porozumiewania się do kształcenia, Warszawa, WSiP.
- Day Ch. (2004) Rozwój zawodowy nauczyciela. Uczenie się przez całe życie, Gdańsk, GWP.
- Fontana D. (1998) Psychologia dla nauczycieli, Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka.
- Gołębniak B.D. (1998) Zmiany edukacji nauczycieli. Wiedza – biegłość – refleksyjność, Poznań–Toruń, Wydawnictwo EDYTOR.
- Kształcenie i doskonalenie nauczycieli (dla) edukacji alternatywnej (2001) W. Mikołajewicz (red.), Kraków, IMPULS.
- Kwiatkowska H. (2005) Tożsamość nauczycieli. Między anomią a autonomią, Gdańsk, GWP.
- Nowak-Dziemianowicz M. (2001) Oblicza nauczyciela. Oblicza szkoły, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Paris S.G., Ayres L. (1997) Stawanie się refleksyjnym uczniem i nauczycielem, Warszawa, WSiP.
- Putkiewicz E., Siellawa-Kolbowska K.E., Wiłkomirska A., Zahorska M. (1999) Nauczyciele wobec reformy edukacji, Warszawa, ISP.
- Schaefer K. (2005) Jak przeżyć szkołę, Gdańsk, GWP.
- Speck O. (2005) Być nauczycielem. Trudności wychowawcze w czasie zmian społeczno-kulturowych, Gdańsk, GWP.
- Witkowski L. (2000) Edukacja i humanistyka. Nowe konteksty humanistyczne dla nowoczesnych nauczycieli, Warszawa, IBE.