Słowa kluczowe
Na podstawie treści tego rozdziału ustal znaczenie następujących terminów:
- styl nauczania
- styl zamknięty
- styl ramowy (zindywidualizowany)
- styl negocjacyjny
- cele kształcenia
- cele ogólne
- cele szczegółowe
- cele operacyjne
- cele nieoperacyjne
- taksonomia celów kształcenia
- formuła AZTS
- nauczanie bezpośrednie
- nauczanie programowane
- symulacja
- gry dydaktyczne
- gry komputerowe
- mnemotechnika
- metoda kontekstualna
- mapa poznawcza
- dyskusja
- kompetentne słuchanie
- słuchanie interaktywne
- słuchanie reaktywne
- słuchanie wybiórcze
- słuchanie doceniające
- zdolności dywergencyjne
- techniki myślenia innowacyjnego (synektyki i metafory)
- analogie bezpośrednie
- analogie personalne
- analogie symboliczne (tzw. oksymorony)
- synergia
- pedagogika Gestalt
- uczenie się z doradcą
- nieliniowy model planowania
- ewaluacja
- konspekt
- scenariusz zajęć
- technologia informacyjna
- technopol
- człowiek Turinga
- postpopperyzm
- refleksja-w-działaniu
- refleksja-nad-działaniem