Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?

Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź
Jaki wpływ na to, co dzieje się w szkole mają nauczyciele w przypadku programu szkolnego kreowanego odgórnie i oddolnie? 158-159
Jakich elementów wymaga opracowanie (inaczej: dobranie i ustrukturyzowanie) programu szkolnego? 159
Co oznacza pojęcie „styl nauczania”? 161
Czym charakteryzuje się zamknięty styl nauczania? 161-163
Na jakich podstawach oparty jest ramowy (zindywidualizowany) styl nauczania? 163
Jakie kluczowe założenie przyjmuje negocjacyjny styl nauczania? 165
Czym różni się styl negocjacyjny od stylu ramowego? 167-168
Jakie można wyróżnić rodzaje celów kształcenia? 169
Czym są taksonomie i dzięki komu pojawiły się one na terenie edukacji? 169-172
Co oznacza zasada AZTS? 172
Jakie wzory uczenia się rozpoznano i opisano we współczesnej psychologii kształcenia? 172-173
Jakie strategie nauczania stosuje się w ramach wzorów behawioralnych? 173-174
Jakie strategie przyswajania, przetwarzania i produkowania informacji wykorzystuje się we wzorach procesualno-poznawczych uczenia się? 175-183
Na czym polegają techniki myślenia innowacyjnego – synektyki i metafory? 181-183
Co charakteryzuje strategię uczenia się w małych grupach? 183-185
Jakie strategie nauczania niedyrektywnego można wyróżnić? Co je charakteryzuje? 185-187
Czym różnią się od siebie liniowy i nieliniowy model planowania? 188
Czym różnią się od siebie plany roczne i semestralne od planów tygodniowych, dziennych i pojedynczych zajęć? 189-191
Od czego zależy postać planów lekcji (to, czy przybierają one postać konspektów lub scenariuszy)? 192-194
Jakie materiały edukacyjne są wykorzystywane w szkole? 195-197
Czym jest technologia informacyjna i jak można ją wykorzystywać w szkole? 197-199
Jakie poszukiwania podejmuje nauczyciel określany mianem „refleksyjnego praktyka”? 200
Jakie techniki nauczycielskich poszukiwań można wyróżnić? 203-205

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88