Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału?
| Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź |
Jaki wpływ na to, co dzieje się w szkole mają nauczyciele w przypadku programu szkolnego kreowanego odgórnie i oddolnie?
| 158-159 |
Jakich elementów wymaga opracowanie (inaczej: dobranie i ustrukturyzowanie) programu szkolnego?
| 159 |
Co oznacza pojęcie „styl nauczania”?
| 161 |
Czym charakteryzuje się zamknięty styl nauczania?
| 161-163 |
Na jakich podstawach oparty jest ramowy (zindywidualizowany) styl nauczania?
| 163 |
Jakie kluczowe założenie przyjmuje negocjacyjny styl nauczania?
| 165 |
Czym różni się styl negocjacyjny od stylu ramowego?
| 167-168 |
Jakie można wyróżnić rodzaje celów kształcenia?
| 169 |
Czym są taksonomie i dzięki komu pojawiły się one na terenie edukacji?
| 169-172 |
Co oznacza zasada AZTS?
| 172 |
Jakie wzory uczenia się rozpoznano i opisano we współczesnej psychologii kształcenia?
| 172-173 |
Jakie strategie nauczania stosuje się w ramach wzorów behawioralnych?
| 173-174 |
Jakie strategie przyswajania, przetwarzania i produkowania informacji wykorzystuje się we wzorach procesualno-poznawczych uczenia się?
| 175-183 |
Na czym polegają techniki myślenia innowacyjnego – synektyki i metafory?
| 181-183 |
Co charakteryzuje strategię uczenia się w małych grupach?
| 183-185 |
Jakie strategie nauczania niedyrektywnego można wyróżnić? Co je charakteryzuje?
| 185-187 |
Czym różnią się od siebie liniowy i nieliniowy model planowania?
| 188 |
Czym różnią się od siebie plany roczne i semestralne od planów tygodniowych, dziennych i pojedynczych zajęć?
| 189-191 |
Od czego zależy postać planów lekcji (to, czy przybierają one postać konspektów lub scenariuszy)?
| 192-194 |
Jakie materiały edukacyjne są wykorzystywane w szkole?
| 195-197 |
Czym jest technologia informacyjna i jak można ją wykorzystywać w szkole?
| 197-199 |
Jakie poszukiwania podejmuje nauczyciel określany mianem „refleksyjnego praktyka”?
| 200 |
Jakie techniki nauczycielskich poszukiwań można wyróżnić?
| 203-205 |
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk