Co powinieneś wiedzieć po przeczytaniu tego rozdziału?

Co powinieneś wiedzieć po lekturze tego rozdziału? Strony w podręczniku, na których znajdziesz odpowiedź
Co oznaczają terminy: racjonalizm, empiryzm, krytycyzm? Kto był przedstawicielem każdego z tych nurtów? 115
Czym było „Stowarzyszenie Ludzi Nauki” i jakie dzieło stworzyło? 115-116
Jaki ideał wychowania zaproponował John Locke w swoich Myślach o wychowaniu? 117
W czym wyrażał się dylemat pedagogiczny Jana Jacques’a Rousseau, znajdujący odzwierciedlenie m.in. w dziele Emil czyli o wychowaniu? 117-118
Czym różni się kształcenie formalne od kształcenia pamięciowego? Kto sformułował teorię kształcenia formalnego? 119
Na czym polegała reforma kształcenia zainicjowana przez pietystów? 120
Jakie reformy zapoczątkowali janseniści? 120-121
Kto w oświeceniowej Francji podejmował problem wychowania dziewcząt? 121
Co przewidywał w swoim Szkicu wychowania narodowego i planie studiów dla młodzieży Louis René de Caradeuc La Chalotais? 121
Kiedy i przez kogo został wprowadzony po raz pierwszy obowiązek szkolny? 122
Jakie poglądy dotyczące szkół ludowych głosili filantropiści? 122-123
Co spowodował ruch fizjokratów, który najżywiej rozwinął się w oświeceniu francuskim? 123
Kiedy i gdzie doszło do powstania pierwszych szkół i zakładów specjalnych dla głuchych, niewidomych oraz opuszczonych lub zaniedbanych moralnie dzieci? 123-124
Jaki był stan szkolnictwa i myśli pedagogicznej w Polsce w drugiej połowie XVII i w początkach XVIII wieku? 124-125
Na czym polegały reformy oświaty szlacheckiej, podjęte przez Stanisława Konarskiego w połowie XVIII wieku? 125-126
Jaką szkołę powołał do życia król Stanisław August Poniatowski, w jakim zakresie ona kształciła? 126
Kim byli członkowie powołanej przez Sejm Rzeczypospolitej 14 października 1773 roku Komisji Edukacji Narodowej? 127
Jakie osiągnięcia i zasługi ma na swoim koncie Komisja Edukacji Narodowej? 128-130
Co przewidywał Projekt organizacji wychowania publicznego autorstwa Jeana Antoine’a Nicolasa Condorceta? 130-131
Ile i jakie szczeble powszechnego systemu edukacyjnego przewidywał Projekt organizacji wychowania publicznego Condorceta? 131-132

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88