Rozdział 5
Projekty przyczynowe

Podobieństwo między badaniami opisowymi a eksperymentalnymi tkwi w :

analizie współzmienności między zmiennymi
podejściu ex-post
kontroli następstwa czasowego zmiennych
podejściu ex-ante


Kontrola zmiennych pobocznych jest najwyższa w przypadku:

eksperymentu laboratoryjnego
eksperymentu terenowego
quasi-eksperymentu
preeksperymentu


Regresja statystyczna w eksperymencie polega na:

powiązaniu zmiennej niezależnej ze zmienną zależną
zwiększeniu udziału przypadków w pobliżu średniej
wpływie instrumentu pomiarowego na efekt pomiaru
żaden z powyższych


Projekt dwugrupowy z czterema pomiarami pozwala na kontrolę:

efektu śmiertelności
zmiany instrumentu
regresji statystycznej
historii


Na najpełniejszą kontrolę interaktywnego efektu testowania pozwala projekt eksperymentu:

jednogrupowy z dwoma pomiarami
dwugrupowy z czterema pomiarami
czterogrupowy z sześcioma pomiarami
dwugrupowy z dwoma pomiarami


Badania opisowe są badaniami ex ante a przyczynowe ex post:

tak
nie


W eksperymentach laboratoryjnych zazwyczaj wyższa jest trafność (wiarygodność) wewnętrzna niż zewnętrzna:

tak
nie


Najbardziej popularny w badaniach marketingowych jest projekt eksperymentu dwugrupowego z czterema pomiarami:

tak
nie


Najwyższą trafnością wewnętrzną charakteryzuje się eksperyment na standardowym rynku próbnym:

tak
nie


Najczęściej sekwencja próbnych testów rynkowych jest następująca: rynek standardowy - rynek kontrolowany - rynek symulowany:

tak
nie


Drukuj

Badania Marketingowe. Podstawy Metodologiczne

Gilbert Churchill

Podręcznik Gilberta Churchilla należy do najczęściej wykorzystywanych w amerykańskich i zachodnioeuropejskich uczelniach wyższych. Teraz książkę tę oddajemy w ręce polskich czytelników, mając nadzieję, że będzie równie dobrze przyjęta.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88