Rozdział 14
Analiza danych: problemy podstawowe
Jeżeli wynik analizy wskazuje, że 40% konsumentów wybrało produkt A, zaś 50% konsumentów produkt B, to wybory produktów są mierzone na skali:
nominalnej
porządkowej
przedziałowej
stosunkowej
W analizie skal sumowanych ocen najczęściej przyjmuje się założenie, że skala ma charakter:
nominalny
porządkowy
przedziałowy
stosunkowy
Analiza danych z badań panelowych musi przede wszystkim uwzględnić niespełnienie założenia dotyczącego:
poziomu pomiaru
niezależności prób
liczby grup
zmiennych
Analiza zmiennej nominalnej dla dwóch prób zależnych jest możliwa dzięki zastosowaniu testu:
chi-kwadrat
mediany
t
McNemary
Analiza czynnikowa jest to metoda analizy:
zależności między przedziałowymi zmiennymi niezależnymi i nominalną zmienną zależną
współzależności zmiennych porządkowych
zależności między zależnymi i niezależnymi zmiennymi przedziałowymi
współzależności zmiennych przedziałowych
Jeżeli produkt A wybiera 25% badanych, a produkt B wybiera 50% badanych, to B jest dwa razy lepszy niż A:
tak
nie
Określenie istotności różnic między średnimi wydatkami na produkt wśród osób w miastach A, B i C jest możliwe dzięki zastosowaniu analizy wariancji:
tak
nie
Jednym z założeń testu t jest założenie o równych wariancjach w obu porównywanych grupach:
tak
nie
Wpływ dochodów na wybór marki produktu A należy określać na podstawie analizy wariancji:
tak
nie
W przypadku prób zależnych, w ocenie istotności różnic między średnimi w grupach nie należy stosować testów t:
tak
nie
Drukuj