Rozdział 13
Analiza danych: kroki wstępne

Informacja o ułożeniu nóg w samochodzie przez mężczyzn i kobiety została zgromadzona na podstawie:

pytania zamkniętego dopełnienia
pytania otwartego
pytania zamkniętego rozstrzygnięcia
pytania w formie skali graficznej,


Pytanie o ułożenie nóg w samochodzie przez mężczyzn i kobiety zostało zakodowane:

jako odpowiedzi jednokrotnego wyboru
jako odpowiedzi wielokrotnego wyboru
jako wielokrotna dychotomia
na podstawie zbudowanego systemu kategorii post hoc


Obliczenie skumulowanego rozkładu procentowego jest właściwe dla zmiennej:

zwracanie uwagi na przestrzeń przed kolumną
płeć
wzrost
przejeżdżane kilometry


Wykres histogramu wraz z wykresem rozkładu normalnego jest konieczny dla zmiennej:

zwracanie uwagi na promień skrętu
typ podnośnika
wzrost
płeć


Zwracanie uwagi na przestrzeń pod kolumną kierowcy według wzrostu kierowcy
Wzrost Czy przestrzeń pod kolumną kierownicy jest dla respondenta elementem decydującym o zakupie? Razem
tak nie
Średni (do 170 cm) 50% 50% 100%
Wysoki (powyżej 170 cm) 50% 50% 100%
Z powyższej tabeli wynika, że istnieje związek między wzrostem a zwracaniem uwagi na przestrzeń pod kolumną kierownicy:

Tak
Nie


Zwracanie uwagi na przestrzeń pod kolumną kierowcy według wzrostu kierowcy
Wzrost Czy przestrzeń pod kolumną kierownicy jest dla respondenta elementem decydującym o zakupie? Razem
tak nie
Średni (do 170 cm) 50% 50% 100%
Wysoki (powyżej 170 cm) 50% 50% 100%
Zwracanie uwagi na przestrzeń pod kolumną kierowcy według płci i wzrostu kierowcy
Wzrost Płeć Razem
kobiety mężczyźni
Średni (do 170 cm) 80% 15% 50%
Wysoki (powyżej 170 cm) 100% 50% 50%
Zmienną kontrolną jest w układzie analiz z powyższych tabel:

płeć
wzrost
zwracanie uwagi na przestrzeń pod kolumną kierownicy
liczba przejeżdżanych kilometrów


Zwracanie uwagi na przestrzeń pod kolumną kierowcy według płci i wzrostu kierowcy
Wzrost Płeć Razem
kobiety mężczyźni
Średni (do 170 cm) 80% 15% 50%
Wysoki (powyżej 170 cm) 100% 50% 50%
Analiza w powyższej tabeli pozwoliła na:

wyeliminowanie pozornej zależności między zmiennymi
potwierdzenie zależności między zmiennymi
wyeliminowanie pozornego braku zależności między zmiennymi
potwierdzenie braku zależności między zmiennymi


Zwracanie uwagi na promień skrętu według liczby przejeżdżanych rocznie kilometrów
Liczba przejeżdżanych rocznie kilometrów Czy zwraca uwagę na promień skrętu? Razem
tak nie
Poniżej 30 tys. 27% 73% 100%
30 tys. i więcej 25% 75% 100%
Zwracanie uwagi na promień skrętu według płci i liczby przejeżdżanych rocznie kilometrów
Liczba przejeżdżanych rocznie kilometrów Płeć Razem
kobiety mężczyźni
Poniżej 30 tys. 10% 10% 27%
30 tys. i więcej 10% 15% 25%
Zmienną kontrolną w układzie analiz z powyższych tabel jest:

zwracanie uwagi na promień skrętu
przejeżdżane kilometry
płeć
wzrost


Zwracanie uwagi na przestrzeń pod kolumną kierowcy według płci i wzrostu kierowcy
Wzrost Płeć Razem
kobiety mężczyźni
Średni (do 170 cm) 80% 15% 50%
Wysoki (powyżej 170 cm) 100% 50% 50%
Analiza w powyższej tabeli pozwoliła na:

wyeliminowanie pozornej zależności między zmiennymi
potwierdzenie zależności między zmiennymi
wyeliminowanie pozornego braku zależności między zmiennymi
potwierdzenie braku zależności między zmiennymi


Drukuj

Badania Marketingowe. Podstawy Metodologiczne

Gilbert Churchill

Podręcznik Gilberta Churchilla należy do najczęściej wykorzystywanych w amerykańskich i zachodnioeuropejskich uczelniach wyższych. Teraz książkę tę oddajemy w ręce polskich czytelników, mając nadzieję, że będzie równie dobrze przyjęta.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88