Rozdział 5
Zarządzanie jakością

Wybierz właściwą odpowiedź.


Definicja jakości to:

poziom satysfakcji potrzeb klienta
poziom realizacji założeń jakości przedsiębiorstwa
suma cech wyrobu - usługi dostępna w danej cenie



Na całkowity koszt jakości składają się:

koszty jakości dostaw
koszty zapobiegania wadom i koszty usuwania wad
koszty kontroli jakości
koszty usuwania wad zgłoszonych w reklamacjach



Optymalny poziom jakości jest wyznaczany:

w minimum kosztów usuwania wad
punkcie przecięcia kosztów zapobiegania i usuwania wad
minimum kosztów zapobiegania wadom



Koła jakości są:

grupami wdrażającymi innowacje
grupami pracowników zajmującymi się systematycznym poprawianiem jakości produktów i pracy
grupami dokonującymi podziału premii zadaniowych



Zarządzanie operacyjne

Donald Waters

Zarządzanie produkcją jest przedmiotem trudnym, wykładanym we wszystkich szkołach zarządzania. Jest też, obok zarządzania finansami, przedmiotem szczególnego zainteresowania kadr kierowniczych firm. Niniejsza książka powinna spełnić oczekiwania obydwu grup osób. Stanowi bowiem nowoczesny podręcznik, oparty przede wszystkim na doświadczeniach przemysłu brytyjskiego, w którym, podobnie jak w Polsce, dużą rolę w zarządzaniu odgrywa kadra techniczna.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88