Rozdział 3
Strategia operacyjna

Wybierz właściwą odpowiedź.


Misja przedsiębiorstwa jest:

manifestacją strategii marketingowej
głównym hasłem reklamowym organizacji
strategiczną wskazówką wytyczającą kierunek przedsiębiorstwa



Podstawową różnicę między wyrobami i usługami stanowią:

klienci nie są zaangażowani w proces świadczenia usług
usługi są niematerialne i nie można ich magazynować



Zarządzanie operacyjne można pojmować jako:

zawód
zestaw technik marketingowych
narzędzie optymalizacji kosztów księgowych



Istotę decyzji stanowi:

wybór jednej spośród co najmniej dwóch opcji
uzupełnienie luki informacyjnej
akt woli



Hierarchia decyzji informuje między innymi o tym, że:

decyzje strategiczne mają największy zasięg i ich skutki są najbardziej kosztowne
decyzje operacyjne dotyczą jedynie zarządzania operacyjnego



Decyzje strategiczne podejmuje się w ramach obszarów:

finansowego i marketingu
marketingu i operacyjnego
wszystkich: marketingu/sprzedaży, finansów/księgowości, operacyjnego/wytwarzania



Zarządzanie operacyjne

Donald Waters

Zarządzanie produkcją jest przedmiotem trudnym, wykładanym we wszystkich szkołach zarządzania. Jest też, obok zarządzania finansami, przedmiotem szczególnego zainteresowania kadr kierowniczych firm. Niniejsza książka powinna spełnić oczekiwania obydwu grup osób. Stanowi bowiem nowoczesny podręcznik, oparty przede wszystkim na doświadczeniach przemysłu brytyjskiego, w którym, podobnie jak w Polsce, dużą rolę w zarządzaniu odgrywa kadra techniczna.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88