GIANT CO. - źródła sukcesów

Przedsiębiorstwo globalne

Giant działa jako przedsiębiorstwo globalne na siedmiu kontynentach, w pięćdziesięciu krajach, funkcjonując w ekwipunku trzydziestu dwóch najlepszych kolarzy zawodowych. W ponad 10 tys. sklepów i na wszystkich ulicach znajdziesz rowery zaprojektowane i skonstruowane przez Gianta.

Nazwa marki (giant - gigant) wskazuje, że mamy do czynienia z firmą o dużych ambicjach. Giant robi wszystko, by zaoferować swoim klientom rowery najnowocześniejsze i najlepszej jakości. Dąży do doskonałości na każdym etapie: począwszy od projektowania poprzez produkcję aż do sprzedaży swoich rowerów. Dba też o to, by przemysł rowerowy był przyjazny środowisku. Giantowi nie wystarcza, że jest w swojej branży marką najpowszechniej znaną - pierwotnym celem, do którego nieustannie dąży, jest bycie najlepszym na świecie producentem rowerów.

Generator pomysłów

W 1997 r. Giant jako pierwszy rozpoczął masową produkcję ram wykonanych z włókna węglowego. Od tego momentu w branży rowerowej pozostaje liderem w dziedzinie innowacji technicznych i technologicznych. Rowery Gianta otrzymały wiele nagród za innowacyjne rozwiązania, m.in. nagrodę w kategorii "Nowość roku", przyznaną w 1998 r. przez "Business Week Magazine".

Wszystkie innowacje Gianta skierowane są na potrzeby klienta. Udoskonalenia mają na celu zwiększenie komfortu jazdy, obniżenie wagi, poprawę jakości wykonania czy wprowadzenie nowych rozwiązań technicznych. Dużą wagę przykłada się też do ochrony środowiska.

Giant był pierwszym producentem, który w masowej produkcji ram rowerowych stal zastąpił chromo-molibdenem. Udowodnił tym samym swoje zaangażowanie w poszukiwanie coraz lepszych rozwiązań technologicznych. Potem stworzył pierwszy na świecie kompozytowy rower karbonowy. Innowacja ta wykorzystana została zarówno przy produkcji rowerów szosowych, jak i górskich. Niemałe zasługi Giant ma także w udoskonalaniu ram aluminiowych. Rama Compact Road w Giancie TCR przyciąga uwagę nie tylko ze względu na wspaniały wygląd, ale również, a może przede wszystkim, ze względu na jej wyjątkowo niską wagę.

Dzięki zastosowaniu w produkcji rowerów nowych materiałów (chromo-molibden, aluminium czy włókno węglowe), Giant umocnił się na pozycji lidera w dziedzinie innowacji w branży rowerowej.

Giant skupia się także na udoskonalaniu swoich własnych projektów rowerów. Morph/FlexX, laureat wielu nagród, jest pierwszym rowerem, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o potrzebach dzieci. Innowacją jest tu możliwość takiej regulacji wysokości i pozycji siodełka, by rower "rósł" wraz z dzieckiem.

Znaczną część swoich dochodów Giant przeznacza na badania i rozwój. Wielu jego pracowników skupia się właśnie na pracach rozwojowych. Dzięki swoim innowacjom Giant zamierza podbić nowe segmenty rynku rowerowego, nie zapominając jednak o ciągłym udoskonalaniu rowerów wyczynowych i rekreacyjnych.

W 1980 r. Giant przyćmił wszystkich innych tajwańskich producentów rowerów, stając się największym na Tajwanie producentem rowerów markowych i autorem największej liczby oryginalnych projektów. Obecnie Giant jest największym na świecie producentem rowerów, które zyskały światowe uznanie marki.

Jako największy na świecie producent rowerów Giant posiada cztery fabryki: na Tajwanie, w Chinach i w Europie. Dzięki doświadczeniu produkcyjnemu, zaawansowanym procesom wytwórczym oraz wykorzystaniu nowoczesnych technologii firma gwarantuje wydajność i wysoką jakość produkcji.

Giant nie tylko projektuje i produkuje rowery. Swoim klientom oferuje także największy wybór części do produkcji. Obecnie firma produkuje części rowerowe dla wielu znanych marek. Produkcja ta stanowi około 30% zdolności produkcyjnej fabryk Gianta. Giant stworzył własny system produkcji, znany jako GPS (Giant Production System). Dzięki umiejętnemu połączeniu zaawansowanych technologii wytwarzania i kontroli jakości z wspieranym przez komputery systemem zarządzania, produkcja Gianta jest wysoko efektywna i zawsze najwyższej jakości.

By sprostać rosnącemu popytowi klientów na projekty rowerów i części do produkcji, a także popytowi konsumentów na rowery markowe, Giant w ciągu kilku ostatnich lat dokonał strategicznych inwestycji w nowe fabryki. Ostatnią inwestycją była fabryka w Europie o powierzchni 11 520 m2. Fabryka ta ma produkować na potrzeby wciąż rozwijającego się rynku europejskiego. Giant dysponuje najbardziej doświadczoną w branży rowerowej siłą roboczą. Może się także pochwalić najniższym wskaźnikiem rotacji personelu. Pracownicy Gianta są profesjonalistami. Jako korporacja wielonarodowa Giant szczyci się różnorodnością kulturową swojej ekipy; praca tu jest nieustającym wyzwaniem. To właśnie warunki pracy przyciągają do Gianta najlepszych pracowników w branży. Nikt nie chce stąd odchodzić.

Zasięg globalny, decyzje lokalne

Giant jest przedsiębiorstwem globalnym, posiadającym swoje regionalne filie i oddziały w 60 krajach. Stworzona przez niego sieć jest jedną z największych w branży. Dzięki zastosowaniu zasady "zasięg globalny, decyzje lokalne" przy projektowaniu i produkowaniu rowerów szybko stał się marką wiodącą na wszystkich kluczowych rynkach świata. Dzisiaj Giant, gdziekolwiek byłby sprzedawany, postrzegany jest jako marka światowa i to stanowi jego sukces.

Ekspansję zagraniczną Giant rozpoczął w 1986 r., zakładając w Holandii swoją europejską filię - Giant Europe BV. Prawie natychmiastowy sukces marki na rynku europejskim przyczynił się do powstania w następnych latach dodatkowych przedstawicielstw: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Belgii. W 1987 r. Giant założył pierwszą swoją filię w Ameryce Północnej - Giant USA. Wkrótce kolejne filie otwarto w Japonii, Kanadzie, Australii oraz w Chinach. Giant Europe i pięć pozostałych filii regionalnych tworzą Giant Global Group.

Regionalne filie Gianta zajmują się opracowywaniem kolekcji rowerów zgodnie z preferencjami swoich lokalnych klientów. Poza tym obserwują rynkowe tendencje i analizują reakcje konsumentów. Z kolei zarząd centralny Giant Worldwide nadzoruje produkcję, dba o finanse przedsiębiorstwa jako całości, kieruje pracami badawczo-rozwojowymi, a także zajmuje się światową promocją marki.

Wszystkie rynki lokalne są specyficzne: ze względu na różną strukturę popytu wymagają odmiennych działań marketingowych. Dlatego wszystkie filie Gianta są autonomiczne, mają swobodę podejmowania decyzji.

Przykładowo Giant Europe i Giant USA oferują swoim klientom zupełnie różne kolekcje rowerów. W Australii, przy projektowaniu rowerów na rynek lokalny oraz opracowywaniu strategii marketingowej, nie bierze się pod uwagę preferencji konsumentów np. japońskich. Taka elastyczność jest niezbędna, gdy chce się z powodzeniem konkurować na różnych rynkach. Bardzo istotna jest tu wnikliwa obserwacja poszczególnych rynków lokalnych. Aktualne informacje o zmieniających się trendach (np. gwałtowny wzrost zainteresowania kolarstwem górskim zauważony w Stanach Zjednoczonych na początku lat 90.) pozwalają Giantowi na szybką reakcję. W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku lokalnego projektowane i produkowane są nowe rowery. Dzięki temu Giant nie musi martwić się o swoją sprzedaż. Jego produkty zawsze spełniają wymagania klientów.

Dążenie do doskonałości

Rower XtC SE-1 jest efektem dążenia Gianta do doskonałości we wszystkich dziedzinach: projektowaniu, konstruowaniu i sprzedawaniu rowerów. Niedawno otrzymał tytuł "Roweru roku", przyznawany przez "Mountain Biking Magazine". Doceniona została jego jakość, wartość techniczna oraz wykonanie.

Tak jak rower-zwycięzca XtC SE-1, wszystkie rowery Gianta charakteryzują się najwyższą jakością, funkcjonalnością i nowoczesnością. Dzięki temu każdy rower jest wyjątkowy i z powodzeniem konkuruje na rynku rowerowym. Skupiając się na ciągłym udoskonalaniu swoich produktów, Giant stworzył markę, do której klienci są przywiązani.

Kładąc nacisk na doskonałość projektu i perfekcję wykonania każdego roweru, Giant dąży do tego, by zaproponować swoim klientom rowery, które mogą konkurować z innymi, zarówno jeśli chodzi o projekt ramy, zastosowane komponenty, akcesoria czy kolorystykę. Dzięki kombinacji wszystkich tych elementów Giant w każdym segmencie cenowym zawsze wypada lepiej. Giant stworzył markę, która jest gwarancją dobrej jakości.

W ciągu 15 lat swojej ekspansji zagranicznej Giant osiągnął doskonałe wyniki na rynkach w Azji, Europie i Ameryce Północnej. Króluje w Niemczech i Holandii. Także w Japonii, Australii, Kanadzie, Południowej Afryce, Chile, Argentynie i południowo-wschodniej Azji jest marką najliczniej importowaną. Już teraz można stwierdzić, że Giant jest jedną z powszechnie rozpoznawanych marek rowerowych.

Dążenie do doskonałości jest podstawową zasadą, którą Giant stosuje, projektując i produkując swoje rowery. Najważniejsze jest to, by oferować klientom rowery najlepiej zaprojektowane i najlepszej jakości.

Patrząc w przyszłość, prąc do przodu

Rozszerzając rynki zbytu, Giant nie martwi się o przyszłość roweru jako dwukołowego środka transportu i pojazdu służącego rekreacji. Podbiwszy już tradycyjne rynki rowerowe, Giant zaczął inwestować tam, gdzie do tej pory popyt na rowery był niewielki. Dlatego część środków przeznaczono na badania i rozwój w kierunku stworzenia roweru o napędzie elektrycznym.

Pod koniec 1998 r. Giant zaprezentował rower pierwszej generacji napędzany elektrycznie. Specjalnie dla tego typu rowerów stworzona została nowa marka: Lafree. Po raz kolejny Giant udowodnił, że zależy mu na tym, by oferować swoim klientom innowacyjne produkty, gwarantując im przy tym coś więcej niż tylko dobry wygląd.

W kwietniu 1999 r. rower Lafree oficjalnie zaczęto sprzedawać w Stanach Zjednoczonych i na Tajwanie. Giant dąży do tego, by mieć największy udział w rynku rowerów z napędem elektrycznym. W niedalekiej przyszłości Lafree sprzedawany będzie także na rozwijających się rynkach azjatyckich oraz w "przyjaznych rowerom" państwach europejskich.

Giant umiejętnie łączy wyniki prowadzonych badań ze zdobytą wiedzą techniczną i doświadczeniem produkcyjnym. Chce, by rower napędzany elektrycznie zaistniał na rynkach na całym świecie. Zwłaszcza że ten innowacyjny środek transportu jest przyjazny środowisku: nie powoduje zanieczyszczenia powietrza oraz hałasu. Giant rozwija także inne produkty, które mają podbić nowe segmenty rynku rowerowego. Są to między innymi rowery składane.

Dzięki świetnym osiągnięciom, jeśli chodzi o jakość i wykonanie, rowery Gianta są powszechnie znane. Osiągnięcia te są bezpośrednim rezultatem ogromnego zaangażowania w takie projektowanie i konstruowanie rowerów, by móc zaoferować klientowi niezawodny pojazd o doskonałym wyglądzie i niewygórowanej cenie.

Jako przedsiębiorstwo globalne Giant zamierza wciąż wspierać branżę rowerową, przeznaczając środki na badania i rozwój. Ma jeden cel: być w swojej dziedzinie przedsiębiorstwem najlepszym na świecie.

Rys historyczny

1972
powstaje Giant Manufacturing Co. Ltd.
1980
staje się największym producentem rowerów na Tajwanie
1981
powstaje Giant Sales Company, Tajwan
1986
powstaje Giant Europe BV, Holandia
1987
powstaje Giant Bicycle INC., USA
1989
powstaje Giant Company Ltd., Japonia
1991
powstaje Giant Bicycle Co., Kanada
1991
powstaje Giant Bicycle PTY Ltd., Australia
1992
powstaje Giant Polska Sp. z o.o.
1992
powstaje Giant (China) Co. Ltd.
1994
publiczna oferta sprzedaży na tajwańskiej giełdzie papierów wartościowych
1996
powstaje fabryka w Europie, Holandia
1997
powstaje Chuansin Metal Products (Kunshan) Co. Ltd.
1998
2840000 rowerów wyprodukowanych w ciągu roku
1999
3250000 rowerów wyprodukowanych w ciągu roku
1998
przejmuje 30% udziałów HODAKI w Japonii

Pytania

  1. W jaki sposób Giant dąży do bycia numerem jeden na świecie w swojej dziedzinie?
  2. Jakimi metodami Giant realizuje zasadę: "zasięg globalny, decyzje lokalne"?
  3. Co stanowi o przewadze Gianta nad konkurencją?
  4. Jak Giant przystosował się do ciągłej potrzeby wprowadzania innowacji?

Źródło:

http://www.giant-bicycles.com/pl

Zarządzanie operacyjne

Donald Waters

Zarządzanie produkcją jest przedmiotem trudnym, wykładanym we wszystkich szkołach zarządzania. Jest też, obok zarządzania finansami, przedmiotem szczególnego zainteresowania kadr kierowniczych firm. Niniejsza książka powinna spełnić oczekiwania obydwu grup osób. Stanowi bowiem nowoczesny podręcznik, oparty przede wszystkim na doświadczeniach przemysłu brytyjskiego, w którym, podobnie jak w Polsce, dużą rolę w zarządzaniu odgrywa kadra techniczna.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88